Piotr Miączyński
Od ponad dekady dziennikarz gospodarczy GW. Autor książki: „Jak bezpiecznie kupić dom lub mieszkanie”, współautor „Łowców Milionów” oraz „XX lat minęło”. Wielokrotnie nominowany do różnych nagród dziennikarskich: UOKiK (nagroda w 2011) oraz Grand Press. Wyróżniony w konkursie SDP.
RSS


Blog > Komentarze do wpisu

Czy Plus potrafili liczyć gigabajty? W LTE chyba nie

Nie lubię reklam Plusa jeśli chodzi o LTE. Uważam, że są idiotyczne. Bo po co reklamować, że grę komputerową 5 GB można ściągnąć w siedem minut skoro i tak usługa jest limitowana ilością danych???

Ale niech będzie że się czepiam.

Teraz pan Tomasz.

- Od kilku miesięcy jestem posiadaczem usługi dostępu do internetu Plus LTE. Pakiet transferu 12 GB oraz nielimitowany transfer w godzinach 00:00 - 09:00. Okres rozliczeniowy miesięczny od 24 dnia miesiąca. Z dość dużym zaskoczeniem 18 maja 2012 zauważyłem znaczący spadek prędkości internetu - w zasadzie uniemożliwiająca jakiekolwiek działania prędkość rzędu 8 kB/s. Ostatecznie ustaliłem, że niby przekroczyłem limit transferu 12 GB. Złożyłem reklamację - pisze czytelnik.

Co odpisał Plus?

Plus ją odrzucił, twierdząc, że klient przekroczył limit.

„Wydruk szczegółowy połączeń GPRS wykonany z ww. numeru we wspomnianym okresie rozliczeniowym zostanie wysłany do Pana w możliwie najkrótszym terminie oddzielną korespondencją. Jednocześnie informuję, iż wykaz bieżącego użycia można sprawdzić za pomocą aplikacji Plus Online, wysyłając SMS o treści "U" na nr 2580 lub za pomocą licznika Plus Manager.” 

Jasne? Jasne. Pan Tomasz uznał, że trochę za bardzo sobie poszalał w sieci. Trochę się też zdziwił, że aby sprawdzić bieżące użycie LTE, musi go rozłączyć, przełożyć kartę SIM do jakiegoś telefonu i wysłać SMSa ale to już szczegół.

Dokument z wyliczeniami dostał 6 czerwca. I co zrobił? Przeniósł dane do excela.

Zsumował elegancko wszystko i? - Wyszło, że w godzinach dziennych wykorzystałem 9062021 KB (czyli około 9 GB) a w godzinach nocnych (które nie powinny być zliczane) - 3463790 KB - czyli około 3 GB. Łącznie więc limit mógł być przekroczony, ale w godzinach które powinny być zliczane miałem już pewność, że przekroczony nie był - pisze mi pan Tomasz.

I złożył drugą reklamację. Odpowiedź przyszła kilka dni temu.

"Potwierdzam, że 16 maja 2012 r. przekroczył Pan limit 12 GB przesłanych i odebranych danych. Wyjaśniam również, że przesłany do Pana wydruk szczegółowy połączeń uwzględnia godziny rozpoczęcia sesji. Przykładowo: podczas sesji trwającej w godzinach 7:00-11:00 mogło nastąpić wysłanie i odebranie łącznie 500 MB, z czego 250 MB między 7:00 a 9:00 i 250 MB między 9:00 a 11:00. Na wydruku taka sesja zostanie uwidoczniona jako 500 MB wysłanych / odebranych o godzinie 7:00" \

Czyli co proszę państwa - operator  w ramach udokumentowania przekroczenia limitu przesyła klientowi dokument z którego nie można precyzyjnie obliczyć czy i kiedy ten limit został przekroczony!

Idiotyczne? Owszem. Bo jednocześnie PLUS powołuje się na dane ze swojego systemu, które wskazują przekroczenie limitu. Dlaczego więc nie dostał tych danych???

Co zrobił pan Tomasz?

- Postanowiłem jeszcze raz przeliczyć transfer stosują rygorystyczną zasadę: Ostatnia sesja (de facto 2 -  transfer przychodzący i wychodzący) rozpoczynająca się przed godziną 9:00 została przeze mnie uznana jako wliczająca się do transferu. Jako, że mam jedną kartę SIM, to nie mogę mieć 2 sesji jednocześnie. Policzyłem więc do transferu nocnego (niezliczanego) tylko te sesje, które rozpoczęły się po godzinie 00:00 i były sesjami przedostatnimi przed godz. 9:00. Skoro były przedostatnie, to znaczy, że na 100% zakończyły się przed godziną 9:00

Taki mechanizm wyliczenia jest więc dla mnie niekorzystny, bo zakłada, że w analogicznym przykładzie podanym przez Dział reklamacji cały transfer z godzin 7:00 - 11:00 wliczam do transferu dziennego (przypisuje do godz. 11). Jednocześnie nie robię tego z sesjami które np rozpoczęły się o godzinie 23:55 i zakończyły o 02:00 w nocy następnego dnia, taki transfer również wliczam jako dzienny.

Co mu wyszło?

Że w godzinach dziennych mógł zużyć maksymalnie 10842392 KB a w niezliczanych sesjach nocnych zużył minimum 1683419 KB. - Co po raz kolejny pokazuje, że Polkomtel się pomylił i nie przekroczyłem limitu 12 GB transferu - twierdzi pan Tomasz.

I pisze tak:

1.) Dla Polkomtela najwyraźniej 12 GB nie równa się 12582912 KB, to pewnie jakieś marketingowe GB gdzie 12 GB = 12000000 KB

2.) Pomimo wielokrotnych szans i mojej pracy włożonej w wyjaśnienie sytuacji Polkomtel wysyła mnie 'na drzewo'. Albo komuś tam nie chce się policzyć tego co wysyłają do klienta, albo liczą że klientowi nie będzie się chciało dociekać. 

3.) Być może Polkomtel się nie pomylił, może dane jakie od nich otrzymałem są nierzetelne, może mój sposób wyliczania jest błędny. Jednak biorąc pod uwagę dobro współpracy ze swoim nowym klientem, chyba mogliby do klienta zadzwonić i spróbować wyjaśnić sprawę, skontaktować się mailowo, cokolwiek, zamiast wysyłać polecone i wszystko przeciągając. Tym bardziej, że jasno dałem do zrozumienia, że sprawy nie odpuszczę i jeżeli sprawy nie wytłumaczą to będzie to ze szkodą na wizerunku firmy

I co Państwo o tym sądzą? I co sądzi o tym wszystkim Plus?

środa, 04 lipca 2012, miaczynski
Tagi: plus

Komentarze
Gość: Cos, 031011223236.warszawa.vectranet.pl
2012/07/04 16:34:31
Pan Tomasz jest n-tym klientem Polkomtela, który związał się cyrografem na 24 miesiące (zapewne) więc Polkomtel ma go gdzieś. Nawet jeżeli w końcu uzna reklamację to minie tyle czasu, że nie będzie wiadomo o co chodziło na początku.
Gdyby Pan Tomasz był firmą z np. 50-100 aktywacjami sytuacja wyglądałaby inaczej :)
Tam myślę właśnie :)
-
Gość: Badrel, apn-31-1-222-118.dynamic.gprs.plus.pl
2012/07/04 17:02:58
Pan liczy, Polkomtel odpowiada, a mnie ciekawi co na to Regulamin i Umowa? Faktycznie jest tam dokladnie napisane,ze transfer rozpoczety przed godzina X zalicza sie do tego, albo innego okresu? Czy jest to chamska zagrywka "taki mamy system" i "procedury wewnetrzne"?
-
Gość: em., abwv214.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/07/04 17:42:20
"Trochę się też zdziwił, że aby sprawdzić bieżące użycie LTE, musi go rozłączyć, przełożyć kartę SIM do jakiegoś telefonu i wysłać SMSa ale to już szczegół."

Widzę, iż Pan Tomasz nieźle zorientowany.

Warto czasem poczytać to, co się podpisuje, a ewentualne wątpliwości wyjaśniać PRZED podpisaniem umowy. W końcu po to są konsultanci, czyż nie?
-
Gość: tommy, public-gprs306916.centertel.pl
2012/07/04 19:02:05
przerabialem to, generalnie wielkie oszustwo sprawa jest u rzecznika konsumentow. Kiedy rzecznik sie z nimi skontaktowal zadzwonili do mnie (!) przyznajac sie do bledu i chcac sprawe wyprostowac. Ale juz za pozno, 2 miesiace z rzedu mnie przekrecili widze ze z innymi robia to samo
-
Gość: rgerghth, apn-37-98-209-157.dynamic.lte.plus.pl
2012/07/04 19:33:49
do sprzedazy polkomtela wszystko było dobrze :(
-
2012/07/04 20:10:55
Kiedyś plusa polecałem WSZYSTKIM.
Od czasu gdy na siłę ,telefonicznie,wciskają STARE,mało chodliwe aparaty , gdy na
podniesienie limitu transmisji danych z 3 GB do 6 GB czekam od 15/10/2010 roku
do dnia dziesiejszego STRACIŁEM do tego operatora ZAUFANIE .
WSZYSTKIM znajomym odradzam korzystanie z tego operatora.
Od sierpnia br.zmieniam operatora !
-
Gość: Marek, abkf238.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/07/05 07:57:53
Rzetelność tego typu firmy jest odwrotnie proporcjonalna do gaży jej prezesa. Warto sprawdzic!
-
Gość: m, 87-204-87-228.ip.netia.com.pl
2012/07/05 07:58:30
Obawiam się że formalnie rzecz biorąc Plus ma rację twierdząc że 12 GB = 12000000 KB. Zwyczajowo uznaje się że 1GB = 1024MB, ale formalnie rzecz biorąc 1GB=1000MB, za to 1GiB (Gibibajt) = 1024 MiB (mebibajt). Co prawda znacznie częściej spotyka się tą pierwszą interpretacje skrótu GB (1024MB), ale formalnie rzecz biorąc prawidłowa nazwa to GiB.
Choć wiedząc jak powszechne jest mylenie tych oznaczeń Plus powinien wyraźnie to sformułować w umowie czy regulaminie.
-
Gość: tom, 89-78-126-249.dynamic.chello.pl
2012/07/05 07:58:37
Plus a w zasadzie powinien nazywać się Minus, patrzy tylko aby ukręcić na boku, tu parę bajtów, tam parę minuty i zysk wzrasta. Ciężko jest się bronić przed tym molochem, ja osobiście nie mam w plusie internetu, ale mam numer firmowy i od początku przyjąłem zasadę, własny telefon i umowy nie dłuższe niż 12mc, też chcieli mnie urobić, ale że kontroluje zawszę billingi, okazało się że za miast rozmowy za free, naliczyli mi je, złożyłem reklamację i uwzględnili.
-
Gość: r, iai226.internetdsl.tpnet.pl
2012/07/05 08:00:15
Mam nieszczęście być użytkownikiem LTE w Plusie.
Ostrzegam wszystkich :
Oprócz kretyństwa z faktem ,że aby sprawdzić transfer danych trzeba przełożyć kartę do telefonu , aby wysłać SMS-a oraz kantowaniem za transfer przez PLUS-a , to dochodzą następujące kwiatki:
1.modem sam się rozłącza , aby znowu go załączyć trzeba się zalogować do modemu i ponownie ręcznie uruchomić połączenie- dla małych dzieci lub żony to niestety niezły problem ( trzeba pamiętać pin , hasło ,znać angielski itd.)-żona już na mnie patrzeć nie może bo modem najczęściej pada jak mnie nie ma w domu.-oczywiście w serwisie sprawdzono modem jest ok.
2.hasło sieci wifi jest widoczne w ustawieniach modemu (niestety nie jak zwykle popularny ciąg gwiazdek)- więc nie mogę zabezpieczyć wifi np. przed dziećmi ,ponieważ muszę im dać hasło na wypadek rozłączenia się modemu (z pkt.1)

A cały problem wynika z tego ,że czołowy operator w kraju -PLUS ,do testów LTE przed decyzją o podpisaniu umowy udostępnia modem LTE na usb, a nie ten samsunga który potem klient kupuje .

Pozdrawiam zadufaną obsługę PLUSa.
-
Gość: ixs, 89-77-3-209.dynamic.chello.pl
2012/07/05 08:03:21
Czy UKE czy UOKiK wiedzą o tym? Jaka szkoda, kolejna korporacja i jej typowo aroganckie wprowadzanie klienta w błąd. Jeżeli mówią o gigabajtach, to muszą wiedzieć co oznacza ta jednostka. Gazeta nie powinna tego tak zostawić i szybciej niż te instytucje naciskać pytaniami Polkomtela, bo to jest skandal.
-
2012/07/05 08:06:38
"Jasne? Jasne. Pan Tomasz uznał, że trochę za bardzo sobie poszalał w sieci. Trochę się też zdziwił, że aby sprawdzić bieżące użycie LTE, musi go rozłączyć, przełożyć kartę SIM do jakiegoś telefonu i wysłać SMSa ale to już szczegół."
Nie tylko szczegół ale i bzdura totalna. Facet nawet nie wie, że z aplikacji obsługującej modem Plusa można wysyłać smsy. Po cholerę przekładał gdzieś kartę? Pewnie obliczenia wykonał równie inteligentnie. Ale w jednym się zgadzam - takie oferty jak 100 MB prędkości z limitem transferu danych 12 GB są raczej śmieszne. A drugi problem polega na tym, że oferta jest aktualna tylko tam gdzie mają bardzo dobry zasięg. Mogę sobie kupić LTE i dalej będę miał w domu 26,5 kbps. A oferowanie szybkiej sieci w miastach gdzie każda kablówka daje przyzwoitą prędkość i znacznie lepsze warunki (taniej i bez limitu danych) niekoniecznie musi skończyć się sukcesem. Plus u Solorza też się chyba psuje. Jak ostatni raz byłem w salonie to nie dość, że konsultant wciskał mi kit (może nieświadomie, ale to go akurat nie usprawiedliwia) to na koniec otrzymałem jeszcze uwagi typu "Zostaw gościa, skoro wie lepiej" (salon w Gliwicach na Zwycięstwa). Nie podpisałem nowej umowy, bo wszystkie wersje jakie mi proponowano jako stałemu klientowi (od wielu lat) były znacznie gorsze od tej którą miałem. Musze jednak dodać, że bardziej pasujących mi warunków nie znalazłem tez w innych sieciach.
-
Gość: aibo, subscr-46-148-168-156.dhcp-docsis.net.tomkow.pl
2012/07/05 08:16:06
Plus od zawsze miał gdzieś klientów i ich wygodę. przez całą historię gsm w polsce tylko reaz dałem sie namówić na Plusa i szybko tego pożałowałem, jak widać dalej robia co chcą..
-
2012/07/05 08:25:16
Tylko w kwestii formalnej, z tych aplikacji do łączenia się z Internetem, można wysyłać i odbierać SMSy.
-
2012/07/05 08:33:21
Plus robi to samo co inni-wykorzystuje konsumenta-bez bata nic nie żdziałasz!
-
2012/07/05 12:17:33
Aby łączyć się z internetem przez Plusa nie trzeba korzystać z żadnych aplikacji. Są modemy/routery wifi, są również routery wifi z z obsługą modemów na USB. W obu wypadkach sms-a bez wyjęcia karty wysłać się nie da.
-
Gość: Maniek, apn-95-41-69-145.dynamic.gprs.plus.pl
2012/07/05 13:44:39
"Trochę się też zdziwił, że aby sprawdzić bieżące użycie LTE, musi go rozłączyć, przełożyć kartę SIM do jakiegoś telefonu i wysłać SMSa"

Nie ma czemu się dziwić przecież w LTE nie ma możliwości przesyłania SMS-ów.
Można to zrobić przez Plus Managera ale trzeba wymusić połączenie w 3G - Narzędzia -> ustawienia -> Aplikacja -> Łącz domyślnie przez: -> APN Internet 3G
Ja zachęcony tym wpisem www.plusblog.pl/test-mobilnego-internetu-lte-4g/ miesiąc temu podpisałem umowę z Plusem i w 90% jestem zadowolony z tego internetu. Niestety ale zasięg LTE nie jest jeszcze za rewelacyjny, ale akurat w domu mam :-)
-
Gość: , ael218.internetdsl.tpnet.pl
2012/07/05 22:22:16
Rozumiem, że autor ma problemy z ustaleniem z Plusem faktycznej ilości przesłanych danych, ale chyba starał się dorzucić kilka naciąganych niedogodności... bo po pierwsze SMS-a można wysłać z aplikacji obsługującej modem, a przekładać kartę SIM trzeba jeżeli się z takowego oprogramowania nie korzysta, ale to nie jest wina Plusa... po drugie od kiedy transfer się liczy mnożąc przez 1024? O ile dobrze pamiętam megabajt pamięci 1024 kilobajty czyli 1024 x 1024 bajty = 1 048 576 bajtów, natomiast megabajt w przypadku rozmiaru dysku czy transferu to 1000 x 1000=1 000 000 bajtów...
-
Gość: Łuki, ael218.internetdsl.tpnet.pl
2012/07/05 22:22:42
Rozumiem, że autor ma problemy z ustaleniem z Plusem faktycznej ilości przesłanych danych, ale chyba starał się dorzucić kilka naciąganych niedogodności... bo po pierwsze SMS-a można wysłać z aplikacji obsługującej modem, a przekładać kartę SIM trzeba jeżeli się z takowego oprogramowania nie korzysta, ale to nie jest wina Plusa... po drugie od kiedy transfer się liczy mnożąc przez 1024? O ile dobrze pamiętam megabajt pamięci 1024 kilobajty czyli 1024 x 1024 bajty = 1 048 576 bajtów, natomiast megabajt w przypadku rozmiaru dysku czy transferu to 1000 x 1000=1 000 000 bajtów...
-
Gość: abonent, apn-77-112-211-229.dynamic.gprs.plus.pl
2012/07/09 12:57:14
Takie i wiele innych praktyk niejasnych dla klientów powinno się zgłaszać do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, bądź do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów....
Może te organizacje w końcu zrobią z Plusem i innymi operatorami porządek uświadamiając ich że to oni są dla klientów a nie klient dla nich...
Warto się zastanowić czy nie zrobić jakiejś akcji w internecie aby ludzie z odważyli się w końcu zgłaszać nadużycia do Urzędów a nie bawić się w reklamacje...
-
Gość: , ip-78-30-109-207.free.aero2.net.pl
2012/07/11 01:48:29
Mnie też zrobili w jajo. Sytuacja taka sama jak u autora ale ja przed reklamacją która nastąpi jutro postanowiłem sobie wykupić za piątaka dodatkowy transfer 128. Prędkość została przywrócona ale...
Zrobiłem to po to by upewnić się, że plus nie ściemnia no i okazało się że robią wszystkich w jajo koncertowo. Transfer starczył na kilka godzinek między godzinami 0.00-9.00. Czyt. NIE MA GODZIN NOCNYCH. W godzinach naliczanych nie korzystałem wcale. Ale mnie wkur.... dziady. Jutro znaczy się już dziś zrobię im małą awanturkę.
-
Gość: Tomasz S, apn-188-125-58-91.dynamic.lte.plus.pl
2012/07/11 19:03:22
Jako, że jestem wspomnianym Tomaszem. Odnośnie komentarzy, że mogę skorzystać z aplikacji PLUS do sprawdzenia limitu. Niestety nie mogę, w ramach umowy posiadam router wifi LTE i nie mam ani możliwości ani potrzeby posiadania żadnej aplikacji plusa na moich komputerach.
-
Gość: , apn-37-98-209-195.dynamic.lte.plus.pl
2012/07/11 22:22:46
U mnie panie Tomaszu dziś się sprawa wyjaśniła. Mianowicie te głąby z plusa nie poinformowali mnie przy zawieraniu umowy, że godziny nocne trzeba aktywować przez bok lub online i przez cztery miesiące cały czas godziny nocne były liczone normalnie. Też mam pakiet 12GB ale limit przekroczyłem dopiero w tym okresie rozliczeniowym. Wyjaśnianie było dosyć toporne. Kilka telefonów do bok, wizyty w dwóch salonach i wreszcie aktywacja online. Oczywiście reklamacja złożona, zobaczymy co odpiszą. Od dziś czyli od czterech miesięcy od zawarcia umowy mam godziny nocne nienaliczane. Powiem tylko tyle: ŻENADA
-
Gość: Tomasz S, apn-188-125-58-91.dynamic.lte.plus.pl
2012/07/11 22:25:34
Akurat o tym w umowie wyczytałem, co też PLUS potwierdził w korespondencji ze mną. Iplusopobieracz był poprawnie włączony. Poinformuję, jeżeli w końcu ktoś kompetentny z PLUSa wytłumaczy co tak naprawdę się stało.
-
Gość: ktosiowaty, poczta.zim.wroc.pl
2012/07/20 14:00:45
Łuki, ael218.internetdsl.tpnet.pl
> po drugie od kiedy transfer się liczy mnożąc przez 1024? O ile dobrze pamiętam
> megabajt pamięci 1024 kilobajty czyli 1024 x 1024 bajty = 1 048 576 bajtów,
> natomiast megabajt w przypadku rozmiaru dysku czy transferu to 1000 x 1000=
> 1 000 000 bajtów...

Taaa.... zrzuć sobie 1kg pierza, a potem 1kg żelaza na nogę i powiedz czy zauważysz różnicę :) GB to GB i koniec. Nie ważne czy dotyczy transferu czy dysku czy innego nośnika danych. A to, że marketoidy sobie wymyśliły iż 1GB = 1000 KB to już robienie klientów w trąbę.
-
Gość: Bartek, ip-37-209-134-196.free.aero2.net.pl
2012/07/21 01:24:18
Z 20 na 21 lipca 2012 roku też mi się włączyło ograniczenie. Te ścierwa z plusa nie powiedziały nigdzie, że trzeba ręcznie włączyć plusopobieracza. Dziady. Ale i tak dłąwik mi się ząłączył nie przy 15 ale przy 13,69 GB
-
Gość: zlomnik, alien1.bauer.pl
2012/07/23 12:46:24
Chrystusie ze Świebodzina

NIE "uznawać jako"
tylko "uznawać za"

Dobranoc
-
Gość: Bartek, ip-62.111.213.51.static.cdpnetia.pl
2012/07/25 12:32:47
Wysyłam pismo z żądaniem udostępnienia statystyk, wraz z wydrukiem z programu liczącego dane. Jednocześnie wysyłam do UKE i Rzecznika Praw Konsumenta
-
Gość: Adam, 68.68.108.18*
2012/08/03 17:02:43
Ludzie przy dyskach jest podawana wielokrotność 1000 tylko dlatego że nam nauczonym posługiwać się systemem dziesiętnym jest łatwiej to policzyć komputer myśli systemem binarnym(dwójkowym) dlatego faktyczna wielokrotność to 1024 nawet przy dyskach. Czemu kupując dysk 320 gb po podłączeniu dostajemy 298GB do dyspozycji?
Tak widzimy to my:
320*1000(kB)*1000(MB)*1000(GB)=320000000000B
Tak widzi to komputer:
320000000000(B)/1024(kB)/1024(MB)/1024(GB)=298,02322388GB

Więc Panie "ael218.internetdsl.tpnet.pl" który wypowiedziałeś się nieco wyżej mam nadzieję że rozjaśniłem Panu sprawę odnośnie mnożenia przez 1024 i następnym razem zanim coś Pan napisze proszę zorientować się w temacie w którym się Pan wypowiada. Jeśli dalej ma Pan wątpliwości proszę poczytać więcej w internecie.
-
Gość: Marta, 109.231.0.126.koba.pl
2012/09/12 20:13:59
Nie wiem czy ktoś już pisał, ale w Plusie nie ma takiego okresu rozliczeniowego jak 'od 24' :) wiem, bo już długo pracuje dla Polkomtela...
-
Gość: Bartosz, user-94-254-136-154.play-internet.pl
2012/10/29 20:26:53
Jakos mnie to nie dziwi, ale dobrze ze sprawa zostala opisana.

Mialem podobny problem z Plusem na karte, chodzi i pre-paid, Plus wielokrotnie naliczal mi zbyt duzo za ninute polaczenia, po prostu bylem bezczelnie oszukiwany. Raz zlozylem reklamacje, zostala uznana, ale problem znow sie powtarzal, zlozylem kolejny raz reklamacje i jej nie uznano, zlozylem kolejny, a Plus caly czas sciemnial z polaczeniami, np za minute rozmowy potrafil naliczyc zamiast 29gr ponad 1zl. Podziekowalem i zmienilem operatora. Mialem sprawe zlozyc do UKE, zaluje ze w koncu tego nie zrobilem.

Wniosek jest jeden - Plus swiadomie oszukuje klientow, po prostu okrada wlasnych abonentow na kase. Ktos w koncu powinien sie tym zajac!
-
Gość: taaaaaa, ip-193.104.154.66.static.cdpnetia.pl
2012/11/19 15:49:02
W żadnej umowie na LTE nie ma iPlusopobieracza , działa on na umowach podpisanych przed kwietniem 2011r.... Prawdopodobnie jest 12GB w dzień i 50GB w nocy (pomiędzy 1wszą a 8mą w nocy)
-
Gość: danny, v11-13.opera-mini.net
2012/11/22 09:26:14
mam pytanie,jak sprawdzić stan pakietu internetowego? mam transfer 3gb,szukalem ale byly tylko pakiety na telefony
-
Gość: wartki, apn-77-114-152-38.dynamic.gprs.plus.pl
2012/11/23 08:46:27
@ taaaaaa, ip-193.104.154.66.static.cdpnetia.p
Bzdura. Mam umowę na LTE z grudnia 2011 (jakbyś nie wiedział, to LTE w Plusie jest dostępne właśnie od końca listopada 2011) i jak najbardziej mam aktywną usługę iPlusopobieracza. I to z brakiem limitu nocą (między 0:00 a 9:00). Zgodnie z tą informacją: internet.plus.pl/indywidualni/iplusopobieracz
-
Gość: Daniel, apn-77-113-114-65.dynamic.gprs.plus.pl
2013/01/09 21:30:28
Małe sprostowanie nie trzeba przekładać karty SIM do telefonu SMS można wysłać z aplikacji iPlus Manager.
-
Gość: Wojciech, apn-46-169-117-146.dynamic.gprs.plus.pl
2013/01/16 10:12:19
Jestem w podobnej sytuacji od kilku miesięcy ;<
-
Gość: rafik, apn-46-76-169-243.dynamic.gprs.plus.pl
2013/01/20 22:58:05
Witam
Dokladnie to samo przeżywałem. Korzystałem z IPlusa 6 lat. Im miałem wiecej GB tym bardziej rozchodziły się moje liczniki transferu i Plusowymi. Jak dzwoniłem i wyjaśniałem sytuacje za każdym razem (a było ich ok 30) że moje liczniki się mylą, a ich poprawnie pokazują. Czasem rozbieżności sięgały kilku GB. Nawet im udowodniłem (co oczywiście nic nie dało) że miałem szybszy transfer niż mi ruter pozwalał, sprzętowo nie było możliwe przesłanie tylu danych. Wiec ja też umiałem liczyć i doliczyłem do końca umowy która skończy się 24.02.2013. Teraz (po złożeniu wymówienia) wydzwaniają nawet 3x w tygodniu i przysyłają ulotki. NIKOMU NIE ŻYCZĘ TAKIEJ FIRMY. BYLE DALEJ OD PLUSA. (Jestem związany z plusem już ponad 10 lat i uważałem ją za uczciwą i godną zaufania ALE SIĘ POMYLIŁEM JAK Z IPLUSEM TAK Z ABONAMENTEM TELEFONICZNYM). NIESTETY TO JUZ KONIEC CZEKAM TYLKO NA UPŁYNIĘCIE 3 UMÓW NA ABONAMENT I DOWIDZENIA. Mam nadzieje, że to ktoś z PLUSA czyta i zmienia politykę co do swoich klientów, BO DALEKO TAK NIE ZAJEDZIECIE!!!!!!!!
-
Gość: Maciuś, static-87-105-213-142.ssp.dialog.net.pl
2013/02/08 12:43:35
Z tym LTE to już tak bardzo nie przesadzajcie, bo z zasięgiem jeszcze bywają niestety pewne problemy nawet w tych większych miastach... Najlepiej zobaczyć, które z nadajników w naszej okolicy obsługują w ogóle tę technologię. Na tej stronce jest więcej na ten temat ht tp://w ww.coreblog.pl/mapa-nadajnikow-gsmumtslte/ warto poczytać przed skuszeniem się na jakąś ofertą... bo oferta ofertą, a później może się okazać, że zasięgu nie ma lepiej się nie wkopać...
-
Gość: Bolek, apn-37-247-243-143.dynamic.lte.plus.pl
2013/02/13 22:47:47
Podpisałem umowę na LTE w plusie z limitem 10GB miesięcznie. Po wyczerpaniu limitu internet sę wyłącza. Mam dwie karty AERO2 więc nie ma problemu. Przez pierwsze dwa miesiące faktura była 41.60 zgodna z umową, a w trzecim 64.89. Pytanie dlaczego? Przecież nie mogłem przekroczyć limitu. Nie dokupiłem żadnych dodatkowych pakietów. UWAGA NA POLKOMTEL PLUS I LTE.
-
Gość: ja, apn-37-247-245-209.dynamic.lte.plus.pl
2013/03/02 13:07:05
Spoko, mam opcje 25GB + iplusopobieracz 12h, 8 dnia po podpisaniu umowy (czyli dzień po upływie testowego tygodnia) o godzinie 9 rano odcięto mi internet na 4 tygodnie (wykożystałem 500MB bo zliczałem cały ruch zewnetrznym programem). Wielcy "technicy" którzy nawet nie są informatykami ciągle oskarżali mnie o wyczerpanie limitu - do momentu aż jeden z nich nie wytrzymał i się przyznał, że nie jestem pierwszy w takiej sytuacji i że SYSTEM nic nie pozwala mu zrobić. Jedyne co to składanie reklamacji. Oczywiście urząd ochrony konsumenta też umywał rączki od całej sprawy i zostałem sam z umową na 24m i bez internetu. Dodam, że nie służy mi on do zabawy a do pracy zarobkowej i jest to jedyna forma utrzymania, także plus wyrolował mnie na całej linii. Po 3 tygodniach otrzymałem pismo o tym, że przyjęto moją reklamacje, a po następnych dwóch zadzwoniła pani i skruszonym głosem oznajmiła, że jednak to u nich był problem i że bardzo przeprasza. Tylko co z tego jak nie miałem internetu przez tyle tygodni. Jedyna forma rekompensaty to jeden miesiąc za free. Chamstwo i olewanie klienta. Jedyny plus to taki, że internet działa stabilnie i szybko. Ale raczej nie przedłużę umowy bo mam niesmak. P.S. jak ktoś nie ma telefonu w plusie to niech nawet nie dzwoni na infolinie (2zł +VAT) za min . A trzeba liczyć 20 min minimum w tym 15 na czekanie na konsultanta (jedna rozmowa). Paranoja.
-
Gość: Tresglad, 89-69-136-26.dynamic.chello.pl
2013/04/17 16:34:16
Mnie nabili w butelkę jak pijanego indinina. Punkt dla nich. Od dziś zanim za cokolwiek zapłacę przeczytam regulaminy w necie i nagram na komórkę wypowiedź pana w salonie. Teraz się zastanawiam śmiać się z samego siebie czy odwrotnie ?
-
Gość: RAFIKZ, 94.42.133.4*
2013/05/15 14:52:22
Jak juz kiedyś pisałem rozwiązałem z PLUSEM umowę na internet a teraz rozwiązuje na 5 telefonów. Gratuluje operatorowi i Solorzowi podejścia do klienta. od kiedy Polsat i PLUS są razem to arogancja buraków w BOKU sięga zenitu.
W ostatnij rozwiązaniu umowy pani z salonu poinformowała mnie ze musi wpisać powód rozwiązania umowy. Kazałem jej wpisać że taki mam kaprys, niestety nie chciała więc jej poleciłem żeby wpisała że PLUS kłamie, idiotka napisała brak zasięgu. Wkurzyłem się na maxa i kazałem jej przepisać rozwiązanie umowy i wpisać powód plus kłamie. No i po sporej awanturze pani wpisała ze plus kłamie wg opinii klienta.
-
Gość: Rychu, apn-37-109-242-161.dynamic.lte.plus.pl
2013/05/23 21:54:09
Witam. Od dwóch miesięcy również mam problem z Plusem. Od roku jestem w posiadaniu Plus LTE (9 gb od 8:00 do 24:00 oraz 50 gb w godzinach nocnych). W kwietniu zaledwie po 10 dniach zablokowali mi transfer, powodem niby było przekroczenie limitu danych co było śmieszne bo nie wykorzystałem nawet 1/3 no i musiałem zapłacić większy rachunek. Wczoraj przysłali do zapłaty rachunek o ponad 30 zł więcej oraz informację, że muszę się z nimi skontaktować bo niby rachunek jest większy. Pytanie: skoro jest większy to dlaczego kwoty nie podali w rachunku? Po za tym wykorzystałem około połowę transferu więc rachunek powinien być normalny. Wkrótce zamierzam udać się do salonu plusa, złożyć reklamację, a jeśli to nie pomoże to sprawę przekażę do UOKiK. To co się dzieje i co tu czytam to jest jakaś parodia, wszyscy są dymani przez tą firmę...
-
Gość: meeerty, 89-68-111-188.dynamic.chello.pl
2013/06/08 12:18:07
Witam, proponuję w takich sytuacjach napisanie skargi do Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Tak rozprawiłem się z Play. Odpisali kilka razy bełkotliwie na reklamację. Urząd zareagował i pomogło.
-
Gość: nati, niechcic4.uni.opole.pl
2013/06/21 18:36:52
Witam,
Również mam ten sam problem i bardzo proszę o pomoc ponieważ nie znam się na tym wszystkim kompletnie. Otóż wcześniej miałam internet z plusa i było to chyba 20 GB i wszystko było ok nie przekraczałam limitu. Kilka miesięcy temu zadzownił do mnie pan z plusa z nową ofertą 10 GB + laptop za 99,90 na początku nie chciałam się zgodzić gdyż powiedziałam, że potrzebuje duży transfer bo studiuję i dużo korzystam z internetu. Pan z plusa sprawdził mój transfer i stwierdził, że nie wykorzystuję go nawet w połowie. Zgodziłam się na ofertę. Wszystko było ok do teraz kiedy zablokowano mi internet bo niby przekroczyłam limit. Zdziwiło mnie to bardzo ponieważ jedynie przeglądam strony i no ściągnęłam kilka piosenek albo oglądnęłam pare filmików na youtubie, ale czy to rzeczywiście wykorzystało by mi aż 10 GB? dlatego mnie to zdziwiło. Dokupiłam transfer za 10 zł ale po dwóch dniach przeglądania tylko samych stron znowu internet został mi zablokowany. Dobrze,że mam dostęp w akademiku. I teraz moje pytanie jak mam kontrolować ten transfer? i sprawdzić czy rzeczywiście mnie nie oszukują? składać reklamacje? poza tym mam niby ten limit nocny 50 GB, a teraz widzę, że trzeba wysłać smsa żeby go aktywować? dzwoniłam w tej sprawię do plusa to pani mi zaczęła coś mówić o jakimś okresie rozliczeniowym i dalej nie dowiedziałam się nic konkretnego... poza tym poprosiłam ją o eHasło do plusonline bo tam niby można sprawdzać transfer ale to hasło zwyczajnie nie działa...bardzo proszę o jakieś porady bo nie wiem jak mam to ogarnąć...
-
Gość: Avocem, apn-31-2-59-204.dynamic.gprs.plus.pl
2013/07/03 01:02:07
Czy ktoś składał jakieś zawiadomienie do UOKiK?
Ktoś tu pisał o czytaniu umowy, regulaminu, itd. Czy w umowie lub regulaminie jest gdzieś napisane, że Plus nie udostępnia statystyk dla pobranych danych? NIE. Za to sprzedawca w salonie Plusa będzie mówił, że tak (przynajmniej tak było w moim przypadku - miałem dostać pocztą jakieś hasło do panelu klienta i w nim mieć dostęp do konta, statystyk, itp.). Nie dość, że nie dostałem żadnego hasła do żadnego panelu, to po kilku dniach rzekomo przekroczyłem limit 15 GB. Prawie miesiąc czasu czekałem na możliwość zalogowania się do owego gównianego panelu, w którym nigdzie nie ma żadnych statystyk (a dostęp jakoś aktywowany był w innym salonie Plusa). Samo połączenie też pozostawia wiele do życzenia. O ile w okresie testowym śmigało aż miło, o tyle po podpisaniu umowy dziwnym trafem zrywa połączenie (nawet lokalne - mam modem wpięty w router, też z Plusa notabene) średnio co pół godziny i co jakiś czas resetuje się (przez kilka minut nie ma żadnego połączenia, nawet lokalnego). Złożyłem reklamację, to dostałem odpowiedź negatywną ze stekiem bzdur wśród których przeważał bełkot, że nie mają wpływu na jakość połączeń (to po ch...wprowadzacie klientów w błąd zapewniając o ich wspaniałej jakości i chwaląc się zasięgiem, którego nie macie? Ja akurat LTE nie mam, ale według mapki HDSPA+ powinien hulać aż miło - w okresie testowym tak było), a co do zrywania połączeń, to mam reklamować sprzęt u producenta. Dziwne, bo myślałem, że reklamację mogę złożyć u sprzedawcy - czyli Plusa.

Nie wiem jakiego bodźca potrzebuje UOKiK, ale może trzeba wystosować jakieś zbiorcze zgłoszenie o nieprawidłowościach (brak wiarygodnych i przejrzystych statystyk, dziwne "zakłócenia" po okresie testowym, itd.)
-
Gość: Luji, 217.153.70.12*
2013/09/20 10:08:35
Avocem
w jakim obszarze jesteś?
Ja jestem w gminie Wilga (60km od Warszawy) i mam tak jak Ty - okres testowy hulało, po okresie 8 dnia przyszedł chaos. Rozmowy z konsultantami kończyły się resetowaniem usług, co pomagało na jakiś czas. Najbardziej żenujące były pingi na DNS gogle 8.8.8.8 - podczas okresu testowego rzędu 50-70ms, po okresie nawet 14000ms ;)
Ale ostatnio się poprawiło, jak u Ciebie?
-
Gość: thebigzumzum, 89-71-74-182.dynamic.chello.pl
2013/11/26 19:33:30
Naliczanie danych to jest pojecie dosc wzgledne. Po pierwsze czy 1GB to jest 1024MB czy 1000MB? A po drugie z ktorej warstwy ISO/OSI dane sa liczone? Jezeli do transferu wliczac cala ramke a nie tylko dane uzytkowe to z tego 1GB robi sie jeszcze mniej. Dodatkowo wlasne "obliczenia" samego operatora. Troche wam wspolczuje ze zmuszeni zostaliscie do korzystania z internetu z limitem danych. Sam kiedys uzywalem - bo nie bylo innej opcji - internetu mobilnego z PLAY ale to bylo na karte. Tez PLAY sobie jakos tak to liczyl ze limit 5GB konczyl sie juz przy 4GB na liczniku w aplikacji PLAYa! No ale jakos te 3 miesiace wytrzymalem i modem poszedl do szuflady i nigdy wiecej internetu mobilnego z limitem w domu. Jedynie zeby raz w miesiacu maila sluzbowego sprawdzic jak zostane przycisniety do muru.

Trzymam za was kciuki.
-
2013/11/29 14:02:28
Nie nawidze tego plusa, zlodziejska firma, zeby sie do nich dodzwonic w celu aktywacji nocnego pakietu kazdy mnie niby przekierowuje a laczy tylko z sekretarka, korupcja w czystej postaci, jestem za zgloszeniem tego do mediow, a moze by tak zrobic nowa reklame plusa?
-
Gość: taras2014, public-gprs514547.centertel.pl
2014/01/29 17:24:03
Gdzie można zgłosić skuteczną skargę na celową, moim zdaniem,
dezinformację plusa przy podawaniu pozostałego transferu do wykorzystania
w danym pakiecie. Plus przerywa mi dostęp do internetu
w momencie gdy na moim koncie plus online oraz pod płatnym SMS
2580 pozostaje do wykorzystania blisko 30% transferu.
Oczywiście, z konieczności zmuszony jestem wtedy wykupić dodatkowy transfer.
Pierwszą reklamację mi uznano ale następną już nie - prosząc o
"zrozumienie" bo informacje dotyczące transferu "mają charakter orientacyjny" ?!!!
W mojej opinii 30 procentowy rozjazd ma charakter dez-orientacyjny i świadczy albo
o bałaganie albo o celowym działaniu wymuszania na klientach ponoszenia dodatkowych opłat. Obie opcje karygodne.
-
Gość: Max, 89-79-210-30.dynamic.chello.pl
2014/08/01 19:10:28
Na plusa trzeba uważać oszukują jak mogą,ja mam na telefonie 500 i niby zużywam w 10 dni,jak dla testów pobrałem pakiet 1 GB wyszło że też zużyłem w 10 dni a mało co korzystałem jak telefon miał transfer wyłączony dla testu to wyszło że czy 500 czy 1 wykorzystany był w 15 dni ciekawe.