Piotr Miączyński
Od ponad dekady dziennikarz gospodarczy GW. Współautor książki "Fortuna po polsku" oraz „Łowców Milionów".
RSS


Blog > Komentarze do wpisu

W Play nie zablokujesz skradzionego telefonu po północy?

- Panie Piotrze. Właśnie pisał Pan o problemach z dodzwonieniem się do serwisu UPC. Okazuje się, że w przypadku sieci Play jest jeszcze gorzej, bowiem po północy nie da się dodzwonić na infolinię, nawet w celu zablokowania połączeń z powodu zgubionego lub skradzionego telefonu - napisał do mnie pan Michał, który pod koniec maja był w Barcelonie (tak ja też zazdroszczę). Pech chciał, że zgubił albo skradziono mu telefon.

- Przed wyjazdem tyle się naczytałem o kieszonkowcach w Barcelonie całą uwagę skupiłem na pilnowaniu dokumentów i pieniędzy zapominając o telefonie. Sam więc sobie jestem winien. Zaraz po tym, jak stwierdziłem brak telefonu chciałem zablokować połączenia wychodzące. W tym celu dzwoniłem na infolinię sieci Play, w której mam telefon. Było już po północy, a tam nikt nie odbierał. Jak to możliwe, że po północy nie da się dodzwonić do operatora w celu zablokowania telefonu? - dziwi się pan Michał.

Ostatecznie telefon udało mu się zablokować następnego dnia rano. Na wszelki wypadek zapytał jeszcze panią na infolinii czy były jakieś połączenia z zgubionego telefonu. Pani na infolinii odpowiedziała, że nie.

Kilka dni później zalogował się do swojego profilu na stronie sieci Play, a tam zobaczył, że ma do zapłaty fakturę na ok. 750 zł z czego jak pisze większość to połączenia wykonane po tym jak już stracił telefon.

- I nie zamierzam unikać płacenia za część połączeń wykonanych przez "szczęśliwego znalazcę" przed podjęciem próby zablokowania przeze mnie telefonu - taki mój obowiązek, czy mi się to podoba czy nie. Rzecz w tym, że operator kompletnie ignoruje moje roszczenia dotyczące anulowania części opłat za połączenia wykonane po godzinie, w której chciałem zablokować telefon. Przecież dołożyłem wszelkich starań, aby zablokować połączenia wychodzące niezwłocznie po tym jak zauważyłem brak telefonu. To operator uniemożliwił mi zablokowanie telefonu - pisze mi pan Michał.

Wczytałem się w korespondencję, która prowadził z siecią Play i musze przyznać, że pan Michał nie do końca ma tutaj rację.

To znaczy fakt, że w Playu nikt nie odebrał telefonu po północy to oczywiste dno i pięć metrów mułu. Klient takie sytuacje zapamięta na długo. Ale telefon można było zablokować na infolinii przy pomocy automatu, co firma mu wyjaśniała w odpowiedzi na reklamację.

„ Infolinia sieci Play jest czynna 24 godziny na dobę. Natomiast po godzinie 00:00 jest możliwość zgłoszenia kradzieży telefonu i zablokowania karty SIM poprzez wybranie odpowiedniej cyfry na klawiaturze telefonu. Tym samym nie stwierdziłam nieprawidłowości po stronie naszej sieci.”

„Dodam, że zgodnie z Regulaminem Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez P4 sp. z o.o. dla Abonentów (§10 pkt 8), za opłaty naliczone od momentu zgubienia karty SIM do momentu zablokowania karty wyłączną odpowiedzialność ponosi Abonent. W związku z tym nie mam podstaw do ich anulowania.”

Jakie z tego płyną wnioski?

Numer jeden - nie licz na infolinię sieci Play jeśli chcesz załatwić problem przez konsultanta po północy.

Numer dwa - nie licz na infolinię sieci Play jeśli chcesz załatwić problem przez konsultanta po północy.

Numer trzy - nie licz na infolinię sieci Play jeśli chcesz załatwić problem przez konsultanta po północy.

Numer cztery - nie licz na żadną infolinię i pamiętaj jeśli pojawi się jakiś problem to i tak nie dadzą ci możliwości odsłuchania rozmowy powołując się na ochronę danych osobowych.

poniedziałek, 02 lipca 2012, miaczynski
Tagi: play

Polecane wpisy

Komentarze
2012/07/02 13:21:43
Tak z cioekawosci, czy można/ktoś probował/i czy ma to jakąkolwiek moc prawną poinformować konsultanta firmy "X", dzwoniąc, że także i my nagrywamy rozmowę celem posiadania dowodu, itd. ?
-
2012/07/02 13:24:13
numer 5 - RTFM!!!
-
Gość: xyz, *.cust.teknikbyran.com
2012/07/02 13:25:55
nie mozesz nagrywać. jesli chcesz dowod - operator udostepni rozmowe przy procesie.
-
Gość: Adam, *.internetdsl.tpnet.pl
2012/07/02 13:31:58
Oczywiście, że można nagrać konsultanta, jeśli wcześniej się go zapyta o zgodę. Jeśli się nie zgodzi, a my i tak nagramy, nie ma to mocy dowodu.
-
2012/07/02 13:34:34
Udostepni albo nie udostepni, moze byc awaria i nagranie zniknie. Poza tym takie nagranie moze sie czesto przydac przy skaldaniu skargi do odpowiedniego urzedu... pod warunkiem, ze je mamy. Bo z p. 4 w poscie powyzej wynika, ze nikt nam go nie da mimo, ze nagrano tez nas.
-
2012/07/02 13:36:22
Domyslam sie, aler czy konstulatnci nie powinni miec obowiazku wyrazania zgdody? W koncu gdy nagrywa ich pracodawca to sie zgadzaja... pytanie, czy wyrazaja na to zgode gdy druga strona pyta... ktos probowal?
-
Gość: , *.protonet.pl
2012/07/02 13:37:48
a co z formułką typu 'też nagrywam, jeśli się pan konsultant nie zgadza proszę się rozłączyć'??

Często konsultanci mają BEZWZGLĘDNY zakaz rozłączenia się z klientem...czyli w sumie się zgodził? :)
-
Gość: JungleMan, *.warszawa.vectranet.pl
2012/07/02 14:11:19
Myślę, że sami konsultanci mogą nie mieć nic przeciwko nagrywaniu rozmowy. To prędzej firma może mieć jakieś "ale" i nakazywać konsultantom nie wyrażanie zgody.


Swoją drogą - pan "poszkodowany" faktycznie sam sobie winny - jeśli była możliwość skorzystania z automatu a on tego nie zrobił, to sorry.
Poza tym - nie rozumiem, jaki jest sens posiadania telefonów na abonament? Zdecydowanie bezpieczniejsze są telefony na kartę lub w ofertach typu mix - w razie zgubienia czy kradzieży, nie trzeba się przejmować, bo nikt nie wygada więcej niż jest na koncie, nie ma więc stresu, że przyjdzie rachunek na jakąś kosmiczną kwotę.
-
2012/07/02 14:53:25
Problem z "nagrywaniem" polega na tym ze my MUSIMY sie zgodzic na nagrywanie (tak jak czesto musimy sie zgodzic na przetwarzanie danych osobowych) bo slyszymy ......... jezeli nie wyrazasz zgody na nagrywanie ...... rozlacz sie ............. to jak mamy zalatwic "sprawe"? Konsultant moze sie nie nie zgodzic na nagrywanie ........ i sie rozlaczyc ........ wtedy tez nic nie zalatwimy.
Nagrywanie "sluzbowych" rozmow powinno byc dozwolone dla obu stron bez jakiegokolwiek pytania o zgode. W koncu nagranie takiej rozmowy mozna potraktowac jak "kopie" wyslanego "pisma".
-
Gość: usmiech_nocy, *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2012/07/02 14:55:27
Ludzie, w granicach rozsądku, jest automat zgłoszeniowy, czego się spodziewacie, że będą dla was zarywacie nieszczęśnicy nocki, bo chcecie OSOBIŚCIE rozmawiać w czasie urlopu?
-
Gość: usmiech_nocy, *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2012/07/02 14:56:41
I dlaczego tytuł niezgodny z prawdą - w Play nie zablokujesz skradzionego telefonu?
Przecież tam tylko nie było możliwości połączenia z konsultantem po północy - wstyd - dziennikarz a szukający sensacji na poziomie brukowca
-
Gość: wdr, 145.221.193.*
2012/07/02 15:04:27
rozmowy można nagrywać legalnie, ponieważ na jej początku pojawia się standardowa formuła, że jest nagrywana. tak, więc i my mamy prawo ją nagrać, ponieważ owa formuła nie określa, kto nagrywa, jeśli druga strona (bank, telekom, itp.) się nie zgadza to tak samo jak my może się rozłączyć. fakt odtworzenia formułki o nagrywaniu z IVR nie ma tu znaczenia
-
Gość: traveler, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/07/02 15:21:07
niedawno miałem baaardzo "przyjemną' rozmowę z przedstawicielem T-mobile usiłującym wcisnąć mi "darmową i niezwykłe korzystną dla mnie promocję". Gdy poinformowałem go pod koniec rozmowy, że ta została nagrana bluznął tzw. publicznym słowem i natychmiast sie rozłączył.
-
2012/07/02 15:33:12
O tym, czy dopuścić dowód z nagrania rozmowy telefonicznej, nieważne czy za zgodą, czy nie, decyduje w RP zawsze sąd. A w polskim systemie prawnym nie obowiązuje znana z USA zasada "owoców zatrutego drzewa", czyli niedopuszczalność dowód zdobytych nielegalnie, tylko zasada swobodnej oceny dowodów.
-
2012/07/02 16:11:56
Witam,

chętnie pomożemy wyjaśnić sprawę. Proszę o kontakt na facebooku na panelu Play lub Play4U.
-
Gość: , 193.17.54.*
2012/07/02 16:13:55
Play uprawia złodziejskie praktyki nabijanie klijentow: przykladem jest np. cena za internet, która jest zaporowa z wyjatkiem ofert specjalnych. Udalo mi się kiedys przez przypadek skorzystac z karty PLAY do transmisji danych i mialem 650zl przez wieczor. Pomylilem karty zamiast playonline wlozylem karte z telefonu....
-
2012/07/02 16:17:17
Możesz też skontaktować się z nami pod adresem forum@play.pl
-
Gość: fvv4v4, *.dynamic.chello.pl
2012/07/02 16:21:18
PLAY dawno nie wykupił żadnej reklamy w Agora sa
więc cyngiel dostał zlecenie na obes&anie PLAYa
elementy obiektywne artykuł niby zawiera, ale całościowy wydźwięk negatywny dla PLAY
prymitywne 'sztuczki' na poziomie czytelników tej gazetki
-
Gość: Benek, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/07/02 17:01:05
Zawsze można nagrywać rozmowy w których bierze się udział. Inną sprawą jest co potem z tym zrobimy. Nawet nie musimy informować o tym interlokutora. Tak samo jak nie musisz do informować że robisz notatki.

Temat w necie wałkowany tysiąc razy.

Jak ktoś niżej napisał, to czy będzie to dowód w sprawie ewentualnej, decyduje sąd - i z praktyki wynika że dopuszcza. Tyle że trzeba zrobić uprzednio transkrypcję.

-
Gość: Gosc, *.adsl.alicedsl.de
2012/07/02 17:10:26
czyli jedyny błąd Playa to brak zapowiedzi (włączanej po 24-tej) w jaki sposób zablokować telefon ... to ze klient tego nie wiedział to już jego problem ... tzw. klasyczne spotkanie gamonia z nieukiem :-)
-
Gość: t-debil, *.free.aero2.net.pl
2012/07/02 17:11:39
mam nadzieje, ze sprawa sprawdzania konta za 4 gr tez sie zajmiecie :D bo to jest skandal- teraz wszystko jest za darmo a za " zbicie" informacji pod jeden kod zadaja od 9 lipca 4 gr. Tylko za sama integracje. W zamian- co dwa tyg info smsem o stanie konta ! :D:D :D :D No i oczywiscie- jak ktos bedzie nieswiadom- to okaze sie ze ma nawalony rachunek za sprawdzanie konta na kilkadziesiat zlotych w roku
-
Gość: jurek, *.play-internet.pl
2012/07/02 18:00:10
Rozmowę możemy nagrywać bez informowania o tym rozmówcy wyłącznie na nasz użytek czyli nie możemy tego rozpowszechniać, udostępniać osobom trzecim. Natomiast Sąd może dopuścić taki dowód jeżeli uzna go za wartościowy i nie noszący znamion przestępstwa czyli np. "zmiksowanie" rozmowy itp bo wtedy jest to oszustwo.

Nas jako osób fizycznych nie obowiązują przepisy przechowywania danych osobowych itd, które obowiązują np. P4 Sp. z o.o. bo do naszej nagranej rozmowy ma dostęp więcej niż konsultant z którym rozmawiamy.. natomiast po naszej stronie jest ona wyłącznie na użytek nasz.
-
Gość: Pedro, *.dynamic.chello.pl
2012/07/02 18:19:26
otóż podobnie miałem w ubiegłym tygodniu. W sobotę skradziono mi telefon w nocy i po zgłoszeniu na policji około 4 rano próbowałem się połączyć z infolinią, żeby telefon zablokować. Ale nawet nie o to chodzi, że nie było konsultanta. ale połączenie było odrzucane, tak jakby numer nie istniał. Pojawiał się komunikat, że połączenie nie może być zrealizowane. zatem w godzinach 4-6 próbowałem kilkakrotnie się połączyć i nic z tego. Dlatego nawet automat nie mógł przyjąć mojego zgłoszenia.
-
Gość: da3lek, *.static.korbank.pl
2012/07/02 18:51:07
skoro był za granicą i skradziono mu telefon (rozumiem, że z kartą SIM ;-) ) to jak miał zablokować telefon i kartę SIM bez posiadania ani jednego ani drugiego?
-
Gość: przechodzień, *.adsl.inetia.pl
2012/07/02 19:13:21
Cóż - niezależnie od tego, że przez różnych dostawców (m.in. telekomy), firmy czy urzędy byłem oszukiwany i wypierano się tego co uzgodniłem nie mam obecnie zadnych rozterek moralnych - z kilku powodów:
- jeśli firma będzie OK to przecież nie wykorzystam nagrań bo i po co
- w sporze z taką firmą konsument _ZAWSZE_ jest słabszą stroną, a taki telekom bez skrupułów "zgubi" nagranie jeśli będzie to w jego interesie
- no i najważniejsze - na początku rozmowy jest informacja, że "ROZMOWA JEST NAGRYWANA", czego świadom jest także konsultant/handlowiec - nieprawdaż? :)

usmiech_nocy,
cóż, w mojej firmie Service Desk i Network Operations Center jest czynne 24 godziny na dobę w każdy dzień roku (także w sylwestra, święta państwowe i kościelne), no ale my mamy klientów, a nie frajerów.
-
Gość: do usmiech nocy, *.chomiczowka.waw.pl
2012/07/02 23:10:23
Taaa. Wy macie Klientów, a nie frajerów, a Wasi Klienci mają frajerów do których czasem dzwonią...

Jak Kuba Bohu, tak Boh Kubańczykom.
-
Gość: dkny, *.hari.cable.virginmedia.com
2012/07/03 01:29:30
Drogie dzieci,
to jest blog pana Piotra, a nie strona główna Wyborczej. Tutaj pisze się dosadnie i posty poruszają do wyciągania wniosków na przyszłość w supermarketach/kontaktach z firmami. Nie podoba Wam się styl wzajemnej wymiany informacji - polecam inne strony, lecz ta jest najlepszą z wieloma, częstymi informacjami.
-
Gość: monteren, *.brzesko212.tnp.pl
2012/07/03 17:02:16
Mam pytanie - kto wie o magicznej liczbie, kombinacji liczb etc jakie należy wcisnąć, wypowiedzieć lub narysować by telefon zablokować? Normalny, ... przepraszam, zorientowany klient, będzie co najwyżej znał numer infolinii do blokowania numerów/zgłaszania problemów. Co jeszcze ma wiedzieć? Co jeszcze? Oczywiście, że gdzieś w umowie lub regulaminie pisanym czcionką piątką może napomknięto o tym ale nie dajmy się zwariować... gość był za granicą, dobrze że znał jakiś międzynarodowy numer infolinii, pewnie dzwonił z np. telefonu żony w orange albo z budki telefonicznej... do neta pewnie dostępu nie miał (bo mu skradziono telefon - zakładam, że smartfon), wiec jak miał sobie znaleźć wyciąg z umowy czy choćby przeczytać co piszą w pomocy technicznej na stronie operatora? No ale jesteśmy Polakami... dobrze mu tak... tak najłatwiej powiedzieć, jego wina... a operator chyba mógłby sprawdzić z kim rozmawiano z tego numeru... pewnie nie z Polską ale z kimś lokalnie... to może niczego nie dowodzi ale uprawdopodobnia historię klienta.
-
Gość: leon, *.anonymizer.ccc.de
2012/07/03 17:38:33
Przed chwila przeszukałem stronę Play pod kątem następujących fraz: blokada telefonu, blokada SIM, kradzież telefonu, kradzież SIM. Niestety nie udało się mi znleść jakiejkolwiek informacji o sposobie blokady SIM, poza kontaktem z BOK.
Czy automat informuje o możliwości blokady za pomocą wciśnięcia odpowiedniego kogu nie powiem, bowiem przynajmniej pół roku nie dzoniłem do BOK. Ale też nie pamiętam aby wcześniej takowa była.
-
Gość: Jaga, *.devs.futuro.pl
2012/07/03 23:31:54
możesz nagrywać każdą rozmowę, w której uczestniczysz i nie musisz nikogo pytać o zgodę
-
Gość: marek, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/07/04 01:01:29
firmy tak długo będą nas traktowac jak idiotów, jak długo im na to pozwolimy. Jasne , że jednostka może niewiele, ale chyba jest nas wiecej takich, którzy nie zgadzają sie na traktowanie jak "ćwierć inteligentów"
-
Gość: , *.internetdsl.tpnet.pl
2012/07/04 12:36:19
a otrzymaliście od operatora PLAY pismo obciążające za faktury których nigdy nie dosytaliście?
-
Gość: rgerghth, *.dynamic.lte.plus.pl
2012/07/04 19:40:34
konsultant nie ma podstaw by wyrazac badz nie wyrazac zgody na nagrywanie przez klienta. bo odbierajac polaczenie on nie jest jakims tam kowalskim tylko przedstawicielem firmy - czyli nagrywac mozna. a klienci jak zwykle nie sluchaja co jest w ivr tylko klikaja na chybil trafil, a potem sie dziwia i mowia ze przeciez w systemie glosowym nie było takiej opcji... niestety, za gapowe sie placi.
-
Gość: Gagatka, *.4web.pl
2012/07/11 18:19:00
Ja mogę dodać następną część opowieści, tak jak bohater tej przygody moja matka(osoba starsza) również została okradziona z telefonu, a zablokowanie telefonu za granicą bez posiadania drugiego telefonu tej siec jest długotrwałe... a do tego dochodzi bezpłatny czas oczekiwania.. typu naciśnij 1 , 3 i co mamy... mamy rachunek na ogromna kwotę(ktoś wydzwaniał do Emiratów Arabskich, Tunezji itp) i tutaj operator umył ręcę, na złożona reklamację odpowiedział odmownie... Skutek.. ja z moja rodziną podziękowałam tej sieci, abonamentu już nie będą mieli... Chciwość nie popłaca i zły stosunek do klienta
-
Gość: Zbulwersowany, *.dynamic.chello.pl
2013/05/20 08:21:21
Jak się skończyła ta sprawa z tym telefonem ? Nam też ukradziono telefon po północy.
I też Barcelona.
Ja nie zamierzam płacić. Będę czekał aż się przedawni. Telefon mojej żonie skradziono o 3:30 rano. Zanim zablokowaliśmy numer telefonu była 8 rano. Oczywiście też dzwoniliśmy na infolinie wcześniej, ale nic się nie odzywało to myśleliśmy , że jakaś inna infolinia(biznesowa).
W ogóle jak można zablokować numer z automatem ? ja na to nie wpadłem.

Facet miał chyba broń przy sobie, ogólnie jeszcze roztrzęsieni po kradzieży.
Nie mam zamiaru płacić za ten rachunek.
Co mi grozi jak nie zapłacę. Dodam , że telefon na firmę.
-
Gość: xxx, *.dynamic.gprs.plus.pl
2013/08/16 02:11:56
Witajcie!

Co do nagrywania rozmów, to ja jako Konsultant mam obowiązek poinformować Klienta, że rozmowa jest rejestrowana. Jeżeli Klient nie wyrazi zgody na nagrywanie rozmowy - trudno, nie będzie wiedział z jaką sprawą do Niego dzwonię. Co do nagrywania rozmów przez Klientów, to mogę wyrazić dobrowolną zgodę, bądź też nie. Z reguły mówię Klientom, że nie wyrażam zgody na nagrywanie i w związku z tym nie może jej wykorzystać gdziekolwiek. Tak jak już Ktoś pisał w tym wątku to Operator udostępni nagranie odpowiednim Organom, gdy np. sprawa trafi do Sądu. To że rozmowa jest nagrywana nie zależy ode mnie i nie mam możliwości wyłączyć nagrywania.