Piotr Miączyński
Od ponad dekady dziennikarz gospodarczy GW. Współautor książki "Fortuna po polsku" oraz „Łowców Milionów".
RSS


RSS
czwartek, 13 kwietnia 2017

Wszystko przez koszulę z naszywkami kosztująca w sklepie internetowym sieci 99 zł. Zdaniem części internautów nawiązuje ona do nazizmu.

Koszula jest w stylu militarnym, jasna, z naszywkami. Model w nią ubrany łysy. Sam ciuch na dodatek jest błędnie opisany, bo na zdjęciu  opis mówi o 177 cm modelce. Chyba, że ja czegoś nie dostrzegam. 

Zrzut_ekranu_20170413_o_13.57.57

Komentarze na profilu Reserved są bezwzględne.

„Czy elementem nowej kampanii będzie noc kryształowa?“

„Stylizacja na neonazistę. Jak można w kraju, który tyle wycierpiał z rąk i karabinów nazistów stworzyć taką linię odzieży, która nawet nie przypomina, ale replikuje strój niemieckich bojówek. Kto tu upadł na głowę i z kim zamienił się mózgiem????? Bojkotuj Reserved.“

Od razu też zaczęły powstawać memy, uderzające w markę.

Część osób biorących udział w dyskusji podnosi, że strój wzorowany jest na amerykańskim mundurze z okresu II wojny światowej. To jednak oponentów nie przekonuje. Twierdzą, że sama stylizacja: wygolona głowa oraz glany nie pozostawiają tu żadnych wątpliwości.

Ja bym zauważył, że sam robię się łysy a nie jestem skinheadem, ale prawdopodobnie nikogo to nie przekona. Dlaczego?

Kto sieje wiatr zbiera burzę

Bo to kolejna w ostatnim czasie kontrowersyjna decyzja sieci. Bo czegóż to ostatnio tu nie było.

Niedawno przez sieć przetoczył się filmik, w którym urocza cudzoziemka prosiła ludzi o pomoc w znalezieniu chłopaka z Polski, niejakiego Wojtka.

Po kilku dniach okazało się, że chodzi tutaj nie o pomoc komukolwiek tylko zwykłą, na dodatek durną reklamę Reserved. Część osób udostępniających w dobrej wierze ten film, poczuła się wykorzystana.

Wcześniej były problemy z podatkami (na właściciela Reserved, spółkę LPP czai się UKS w Gdańsku, chce mu dosoli 24 mln zł ekstra).

- W protokole UKS wskazał, iż w jego ocenie za 2012 rok emitent niewłaściwie ustalał koszty uzyskania przychodu, zwłaszcza w odniesieniu do wydatków na sublicencje na korzystanie ze znaków towarowych wniesionych aportem do spółki cypryjskiej (Gothals Ltd) – pisała spółka.

A co o koszuli sądzi LPP?

- Wojskowe motywy to w tym roku bardzo silny trend w modzie, ale komentarze internautów pokazują, że jedna z męskich koszul i stylizacja, w jakiej została przedstawiona, wzbudziły negatywne skojarzenia. W związku z tym podjęliśmy decyzję o natychmiastowym wycofaniu tego modelu ze sprzedaży on-line i w sklepach stacjonarnych – odpowiada na moje pytanie Marta Chlewicka Rzecznik Prasowy  LPP.

Obawiam się jednak, że spółce zbyt dużo się ostatnio zebrało. LPP a w szczególności Reserved ma spory kłopot wizerunkowy. I jego usunięcie będzie trwało lata. Bo brand zaczął się źle kojarzyć. 

15:11, miaczynski
Link Komentarze (7) »